Dzień Babci i Dziadka z oddaniem głosu dzieciom!

Aktualnie w wielu miejscach można dostrzec ostatnie przypomnienia o Dniu Babci i Dziadka, o propozycjach prezentów last minute. Wiele także grup nauczycielskich w mediach społecznościowych pokazuje różne pomysły na przygotowanie prezentów na to święto. W dzisiejszym wpisie zapraszam na moją receptę na niegłowienie się, co też wymyślić w tym roku!

Sposób ten stosuję od momentu, w którym moi uczniowie byli w pierwszej klasie. Jest on dość prosty w swoim wykonaniu. Co najmniej tydzień wcześniej niż planuję wykonywać prezenty z dziećmi, siadamy w kręgu na dywanie i robimy Spotkanie Klasowe! Wspólnie zastanawiamy się, co moglibyśmy w klasie wykonać dla dziadków w tym roku! Najpierw proszę uczniów, by zamknęli oczy i wyobrazili sobie swoich dziadków. Przypomnieli sobie co lubią, czym się zajmują, co sprawia im radość. Następnie zapisujemy wszystkie pomysły, na prezent, który możemy stworzyć w klasie. W ubiegłych latach podejmowaliśmy decyzję za pomocą głosowania. Tak też w ubiegłych latach stworzyliśmy np.

  • Książkę z własnoręcznie przygotowanymi łamigłówkami od wnuków dla dziadków – wszystko w celu dbania o mózg i sprawność umysłową dziadków. Znajdowały się tam zadania w całości zaprojektowane indywidualnie przez dzieci np. wykreślanki, rebusy, kolorowanki, łączenie kropek, krzyżówki, sudoku. Pomysłowość dzieci nie znała granic!
  • Dekoracyjne mydełka – w dowolnym kształcie, z dodatkiem zapachowym, z ozdobnymi elementami jak elementy roślinne, koraliki, płatki kwiatów, laski cynamonu – możliwości jest nieskończenie wiele.

W tym roku zaproponowany przez jedną z uczennic pomysł tak bardzo spodobał się pozostałym uczniom, że głosowanie było przesądzone. Dlatego też ja miałam niemały problem do przemyślenia – jak zorganizować w klasie robienie świec? Bo właśnie ten pomysł bardzo chciały zorganizować dzieci. W związku z faktem, że moi uczniowie zapalili się do niego niesamowicie, przeczesałam trochę Internet i znalazłam małą alternatywę, którą gorąco polecam! Dzieci podczas zajęć twórczych, miały do wyboru dwa warianty:

  1. Świece ozdabiane za pomocą wosku plastycznego:
    W tym wariacie dzieci potrzebują przygotować arkusze woskowe w kolorach, które chcą użyć i gotowe świece do ozdabiania w liczbie jakiej potrzebują. Arkusze woskowe znalazłam do kupienia na stronie Kraina Świec – link tutaj.
    Najlepiej przygotować do tego deseczkę i nożyk do wycinania elementów, choć i nożyczkami dzieci dawały radę. Pod wpływem ciepła dłoni, elementy przyklejają się do świecy.
  2. Świece formowane – tworzone z własnych kształtów- jak figurki z plasteliny.
    W tym wariancie trzeba przygotować wosk plastyczny w potrzebnych kolorach, knot i blaszkę. Potrzebne materiały znalazłam na stronie EcoFlores – link tutaj. Dzieci w tym wariancie zakupiły wcześniej wosk plastyczny w ilości kilograma, i jeszcze w domu dodając barwniki farbowały na potrzebne kolory. (Robiły to w domu, ponieważ do tego potrzeba rozpuścić wosk razem z barwnikami). Na tej samej stronie rodzice zaopatrzyli dzieci także w zapachy do świec, knoty i blaszki.

Każdy uczeń indywidualnie przygotowywał potrzebne materiały, z uwagi na duże zróżnicowanie potrzeb i pomysłów na zrealizowanie tego zadania. Muszę przyznać, że w tworzenie tych świec wszyscy zaangażowali się niesamowicie! Nawet uczniowie, którzy prace plastyczne traktują jako zło konieczne! Efekt nawet dla mnie był świetny! Polecamy!

A jak wyszły? Wpadnij na mojego Instagrama i zobacz relację! link tutaj!
Tymczasem kilka zdjęć z procesu twórczego!

Podobne wpisy

2 komentarze

  1. Bardzo podoba mi się pomysł oddania głosu dzieciom na Dzień Babci i Dziadka! Czy mogłabyś podać kilka przykładów, jak dzieci wyrażają swoje uczucia wobec dziadków w tych projektach? Jakie formy wypowiedzi cieszą się największym powodzeniem?

    1. To zależy od formy prezentu, którą robimy w konkretnym roku. Dzieci najczęściej wyrażają swoje uczucia poprzez np. uwzględnienie zainteresowań dziadków w projekcie świecy, laurki czy podczas tworzenia łamigłówki. Moi uczniowie do tej pory bardziej wyrażali uczucia poprzez swoje działanie, pokazywanie że znają swoich dziadków i prezenty są spersonalizowane, niekoniecznie używali do tego słowa. 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *